Naujienos Anonsai Repertuaras   Cinema fb Pirk DVD Topai Apie Cinema.lt Paslaugos Reklama
Reklama
 
Filtruoti repertuarą pagal
           
PATKPŠSSav.
Lankytojų reitingas:(balsavo:)
Uždaryti
Jūs esate -  balsuotojas
Jūs įvertinote -  balais
Uždaryti
Uždaryti
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
Plačiau apie festivalį
Visi festivaliai
Rašyti komentarą

Po sėkmingos režisieriaus Yasujiro Ozu filmų retrospektyvos praėjusių metų gruodį Japonijos ambasada ir „Lietuvos“ kino teatras, remiant Japonijos fondui, tęsia klasikinio Japonijos kino pristatymą ir kviečia į „Japonijos kino meistrų“ filmų savaitę gegužės 23 – 28 d. Šis renginys yra „2005 Europos Sąjungos – Japonijos tautų mainų metų“ kultūros programos dalis.

Savaitės metu žiūrovai pamatys šešis japonų režisierių Kenji Mizoguchi, Akira Kurosawa, Yasujiro Ozu, Shohei Imamura, Kon Ichikawa filmus, kurių nė vienas nebuvo demonstruotas Lietuvos didžiuosiuose ekranuose. Visi pristatomi režisieriai, nepaisant vienų tradiciškumo ir kitų novatoriškumo, yra savitos ir išskirtinės japonų kinematografo asmenybės.

Iš visų jų Lietuvoje geriausiai žinomas Akira Kurosawa (1910 – 1998) kūryboje nepripažino jokių apribojimų ir praturtino japonų kiną modernia kalba. Jo filmams būdingas tiesos reliatyvumas, konfliktiška dramaturgija, neeiliniai charakteriai, efektingas tapybiškumas.

Visiška priešingybė Kurosawai yra subtilusis Yasujiro Ozu (1903 – 1963), sąmoningai ribojęs savo kino raiškos priemones ir koncentravęsis ties viena tema - viduriniosios klasės šeimos kasdieniniu gyvenimu. Ozu filmai lėto tempo, be atvirų dramatinių kolizijų, pripildyti švelnaus liūdesio ir lengvo humoro.

Kaip ir Yasujiro Ozu ilgą laiką Vakaruose buvęs nežinomas Kenji Mizoguchi (1898 – 1956) savo kūryboje balansuoja tarp ištikimybės tradicinėms vertybėms ir nūdienos nešamų naujovių. Pamažu susiklosčiusį režisieriaus specifinį stilių charakterizuoja subtiliai perteikiama atmosfera, keistos tikrovės ir nerealių dalykų samplaikos, lėtas ritmas, vaizdinio prado prioritetas.

Shohei Imamura (g. 1926) kartais minimas kaip vienas Japonijos kino „naujosios bangos“ formuotojų. Jį domina spontaniški gyvenimo aspektai, anksčiau draustos prietarų, pornografijos temos. Paties režisieriaus žodžiais, jo personažai “stiprūs, godūs, kandūs, sukti žmonės, labai žmogiški savo trūkumais”. Imamura kūrė ir gana drastišką dokumentiką. Šio festivalio filme “Dingęs be žinios” originaliai supinami vaidybinio ir dokumentinio kino žanrai.

Kon Ichikawa (g.1915 m.) yra mažiausiai žinomas iš čia pristatomų japonų meistrų. Pradėjęs darbą kine nuo animacijos ir lėlių filmų, jis domėjosi kinematogra-finėmis kabuki teatro, komikso galimybėmis, ekranizavo daug garsių japonų literatūros kūrinių, kūrė senų negarsinių juostų rimeikus. Ichikawa yra puikus pasakotojas ir stiliaus meistras, natūraliai siejantis poeziją, komediją ir tragediją. Jis mėgsta komplikuotus, kartais šokiruojančius charakterius. Jo kino vizualumas neatsiejamas nuo gilios užuojautos atstumtiems, nuskriaustiems, įbaugintiems personažams, nors pats režisierius ir išsigina “humanisto” vardo. Jis sakosi esąs “realistas, ieškantis geriausių žmogaus prigimtinių savybių, ir nenustembantis, aptikęs blogiausias”.

Rengėjai tikisi, kad ši reta proga vienu metu pamatyti penkių didžiųjų Japonijos kino kūrėjų fimus patrauks žiūrovų dėmesį. 

“Japonų kino meistrų” savaitės filmai originalo kalba su lietuviškais ir angliškais subtitrais.

Bilietų kainos 4-6 Lt.


Festivalio įvikio aprašymas aplankytas kartų: 94
1998-2018 e-Space™, kontaktams: info@cinema.lt  www.cinema.lt   maistasinamus.lt