Visų laikų brangiausias Kinijos filmas, 2003 m. Berlyno kino festivalio specialaus prizo laureatas, nominuotas "Oskarui" ir "Auksiniam gaubliui" geriausio užsienio filmo kategorijose, pakviestas dalyvauti 2003 m. San Sebastiano kino festivalio programoje "Festivalių topai"
Prieš du tūkstančius metų dabartinė Kinija buvo padalinta į septynias karalystes. Vienai iš jų vadovavo karalius Ying Zheng (akt. Daoming Chen), kuris nusprendė barbariškais metodais užgrobti priešininkų žemes, suvienyti Kiniją ir tapti pirmuoju šios šalies Imperatoriumi. Savo protėvių svajones jis stengėsi įgyvendinti negailestingai žudydamas žmones (dėl žiauraus charakterio istoriniuose šaltiniuose Qin karalius yra vadinamas Kinijos Cezariu) ir taip įsigijo galybę priešų.
Kitų dinastijų atstovai karštligiškai norėjo kuo greičiau atsikratyti Qin karaliumi ir samdė pačius geriausius žudikus. Kai nepavykdavo vienas sąmokslas, iš karto būdavo ruošiamasi kitam. Sužinojęs, kad tapo trijų profesionaliausių samdomų žudikų pagrindiniu taikiniu, Ying Zheng išplatino netikėtą pranešimą. Jis pažadėjo pasikviesti į savo didinguosius rūmus ir apdovanoti neįkainojamais turtais žmogų, kuris sugebės apginti karaliaus gyvybę nuo užpuolikų.
Beveik niekas to nesitikėjo, tačiau vis dėlto išaušo tokia diena, kai į rūmų kiemą įžengia vienišas drąsuolis (akt. Jetas Li), prisistatęs Bevardžiu. Jis atneša imperatoriui netikėtą žinią apie žudikus…
* * *
Svarbiausiuose tarptautiniuose kino festivaliuose įvairius apdovanojimus iškovojęs režisierius Zhang Yimou dar kartą supažindina žiūrovus su senovės Kinija (475 - 221 m. prieš Kristų) ir nagrinėja panašias temas, kaip 2001 m. Lietuvos kino teatruose rodytame istoriniame epe "Imperatorius ir žudikas". Tas Kinijos vystymosi laikotarpis yra apipintas tikromis ir išgalvotomis legendomis, todėl Zhang Yimou pasitelkia į pagalbą vaizduotę ir fantaziją. Pagrindiniu jo ginklu yra preciziškai suplanuotos kovinės scenos, kurios pasižymi stulbinančia choreografija ir neįtikėtinomis veiksmo vietomis (herojai kaunasi ant ežero vandens paviršiaus, rudeninių lapų kupiname miške, didingų rūmų kiemuose, bekraštėse smėlio dykumose, ant medžių viršūnių ir t.t.).
Filmas tiesiog užburia pasakiškais vaizdais ir nuostabiu vieno iš geriausių šiuolaikinio kino operatoriaus Christopherio Doyle'o darbu, kuriame labai profesionaliai panaudojamos spalvos. Pavyzdžiui, skirtingose scenose herojai dėvi vis kitokios spalvos kostiumus, kurie šiek tiek padeda iššifruoti scenarijuje užkoduotas paslaptis: Raudona reiškia tai, kas yra tik įsivaizduojama ir netikra; Mėlyna vaizduoja menamą realybę, kuri ne visuomet yra tokia, kaip kažkas galvoja; Balta simbolizuoja teisybę, kad ir kokia liūdna ji būtų.