Naujienos Anonsai Repertuaras   Cinema fb Pirk DVD Topai Apie Cinema.lt Paslaugos Reklama
Reklama
 
Filtruoti repertuarą pagal
           
PATKPŠSSav.
FILMAS
MANDERLIS (2005) 139 min.
Manderlay
Drama
Danija, Olandija
Premjera Lietuvoje: 2005 12 09
Kino platintojas: Geras kinas - autorinio kino projektas

Lankytojų reitingas:
Režisierius: 
Uždaryti
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
Giminingi filmai: 
Uždaryti
Jūs esate -  balsuotojas
Jūs įvertinote -  balais
Uždaryti

Amerika – neribotų galimybių šalis. Tai pagrindinis enfant terrible Larso von Triero trilogijos apie šią šalį motyvas. Manderlyje mes vėl sutinkame Dogvilio Greisę. Ketvirtojo dešimtmečio pradžioje ji ir jos tėvas iš Kolorado atkeliaują į Alabamą, seną Manderlio plantanciją. Čia jie susiduria su pasibaisėtinai žiauria vergijos sistema. Negalėdama nieko nedaryti, Greisė nusprendžia kažką daryti. Tačiau kokie gali būti jos veiklos rezultatai? Ar galimą vergą išmokyti demokratijos?

APDOVANOJIMAI

Kanų kino festivalis
* nominacija "Auksinės palmės šakelės" apdovanojimui (Lars von Trier)

Europos kino apdovanojimai
* nominacija "geriausio operatoriaus" apdovanojimui (Anthony Dod Mantle)
* nominacija "geriausio kompozitoriaus" apdovanojimui (Joachim Holbek)
* nominacija "geriausio pastatymo dizainerio" apdovanojimui (Peter Grant)

„Manderlis“. Antroji talentingojo kino novatoriaus Lars von Trier alegorinės JAV trilogijos dalis turi visa tai, už ką buvo įvertintas pirmasis šios trilogijos filmas „Dogvilis“. Čia yra tas pats drąsus, atviras požiūris į žmogų ir visuomenę, ta pati kovinga pozicija ir keista abstrahuota erdvė, sukurianti tą ypatingąją įtraukiančią ir užvaldančią atmosferą. Kita vertus, pasirinkta psichologinė, etinė ir socialinė tema šiame filme nagrinėjama dar subtiliau, todėl jo tiesus kritiškumas tampa dar priimtinesnis.

Manderlis – tai plantacija, įsikūrusi giliai JAV Pietuose, kur, ieškodami naujų plotų įtakai plėsti, atsitiktinai užklysta iš „Dogvilio“ gerai pažįstamos Greisės (Bryce Dallas Howard) tėvo gangsterių gauja. Po trumpo atokvėpio jau ketinama keliauti toliau, kai į Greisės langą ima desperatiškai belsti juodaodė mergina. Nepaisydama tėvo perspėjimų, pro didžiulius geležinius vartus su grandinėmis Greisė nuseka paskui merginą vidun. Čia ji atsiduria bendruomenėje, kuri vis dar gyvena giliausios vergijos sąlygomis praėjus septyniasdešimčiai metų po jos panaikinimo. Idealistė Greisė pajunta pareigą panaikinti šią neteisybę ir išlaisvinti Manderlio žmones.

Tačiau Lars von Trier istorijose tikrasis „kelias į pragarą“ yra grįstas naiviais gerais norais, ir Greisės siekis įdiegti laisvės ir demokratijos dvasią tarp buvusių vergų pasirodo nederąs nei su jų, nei, galų gale, su pačios Greisės giliaisiais troškimais ir galimybėmis. „Ar tu manai, panele Greise, kad mes esame tokie kvaili, kad nesugebėtume suręsti kopėčių, jei iš tikrųjų norėtume iš čia pabėgti?“ – vergas Vilhelmas apibendrina tikrąją, esminę plantacijos gyventojų poziciją. Galiausiai Greisei pačiai tenka bėgti pasinaudojant jos labiausiai niekinamais būdais – ir apsisukęs ratas vėl sugrįžta į pradinį tašką.

Originalusis danų režisierius savitai žvelgia į aštrias visuomenės problemas, atmesdamas bet kokius stereotipus ir „teisingą“ požiūrį. Nors „Manderlio“ socialinis momentas iš tiesų yra stipresnis, čia taip pat įtaigiai ir netipiškai analizuojama vaidmenų, sugebėjimo keistis bei taisyklių ir struktūros poreikio psichologija. Minimalistinė, bet asociatyvi Peter Grant scenografija bei Anthony Dod Mantle kameros šviesos ir šešėlių žaismas kuria tą pačią „Dogvilyje“ patirtą hipnotizuojančią kino-teatro atmosferą, dar labiau paryškinančią filmo neįprastumą ir kitoniškumą. Tai dera, nes pasakojama „keista ir trikdanti Manderlio plantacijos istorija“.

IEVA  2005-12-14 23:30:22 

jau dogvilis nebuvo "stiprus" filmas, tačiau šis visiškai nuvylė. vertinu 3 balais tik už temą.


IMDB  2005-12-12 17:41:09 

o kaip del balso teises moterims? :)


SANDRA  2005-12-08 16:42:04 

Man sis filmas pasirode pernelyg didaktiskas. Jei Dogvilyje narpliojamos bendrazmogiskos ydos, tai cia labai jau is peties pliekiamos socialines temos - vergove, nelygybe, etc. Von Trieras vietomis jau balansuoja ant nuobodumo ribos... Nebent jo uzmanymas yra sukurti kazka tokio a la epinio apie Grace, keliaujancia per valstijas ir susiduriancia su vis naujomis neteisybemis, taisancia jas ir... pralaimincia.


ANA  2005-12-08 11:21:22 

Na bet kam reikejo pakeisti pagrindine aktore?!


KLAUSIMAS  2005-12-07 12:00:47 

Kokiam kino teatre ji rodys?


EGLE  2005-11-12 19:44:12 

Labai geras filmas..Is dalies del to,kad kurinukas L.fon Triarso..Kas nemate Dogvilio,gal paliko didesni ispudi del scenografijos..Visgi labai neiprastai isrutuliojo vergoves tema..Man velnioniskai patinka sio rezisieriaus filmai,nes visada po filmo tenka gerokai susimastyti :)


CUBE  2005-10-29 10:16:31 

Tikrai superine antra dalis, kulminacine pabaiga, kuri tikrai vercia susimastyti ar is tikruju baltieji buvo kalti del vergoves, ar patys juodaodziai pasirinko toki savo kelia, nes kasd jau ir kiek metu prabegus, ir kiek apkaltinus rasizmu, vis tiek kartais atrodo, kad jie ir liko savo pasamoneje vergais, taciau rado del to kaltininkus.



Filmo aprašymas aplankytas kartų: 11584
1998-2020 e-Space™, kontaktams: info@cinema.lt  www.cinema.lt   maistasinamus.lt