Naujienos Anonsai Repertuaras   Cinema fb Pirk DVD Topai Apie Cinema.lt Paslaugos Reklama
Reklama
 
Filtruoti repertuarą pagal
           
PATKPŠSSav.
NAUJIENA
Lankytojų reitingas:
Rašyti komentarą
Visos naujienos
Senesnė naujiena
Naujesnė naujiena

„Skalvijos“ kino centre vasario 11–24 d. cikle „Italų kino klasikai“ bus pristatyti dešimt garsiausių italų režisierių. Tai lyg Italijos kino istorijos skyrius, kuriame galima susipažinti su su tos šalies kino raida - skirtingais kino laikotarpiais, stiliais, tuo metu kūrusiais režisieriais.

Į ciklą įtraukti po Antrojo pasaulinio karo Italijos kiną garsinusių režisierių - Vittorio De Sicos, Michelangelo Antonionio - filmai. Būtent jie buvo italų kino neorelizmo pradininkai, išėję iš kino pavilijonų ir ėmę filmuoti nenudailintas istorijas apie nelengvą, skurdo išvargintų žmonių, gyvenimą. Cikle bus parodyti vėlesnę jų kūrybą atspindintys filmai. 1964–aisiais  De Sica sukūrė filmą „Itališkos vedybos”, o M. Antonioni - „Raudonąją dykumą”. Nors abiejų pagrindinės herojės – moterys (jas sukūrė garsiausio italų kino aktorės - Sophia Loren ir Monica Vitti), tačiau filmuose atsiskleidžia skirtinga kiekvieno režisieriaus kino kalba.

Šie režisieriai padarė didelę įtaką tolimesnei kino raidai, kitų režisierių kūrybai. Vienas ryškiausių Vittorio De Sicos filmų „Dviračių vagys“ įkvėpė Maurizio Nichetti ir jis 1989 m. sukūrė analogišką, tačiau komišką, juostą „Muilo vagys“.

Gana išsamus, penkis dešimtmečius (nuo 1920 m.) atspindintis socialinis, kultūrinis portretas Ettore Scolos filme „Balius“ (1983 m.), kurio herojai bendrauja be žodžių tik šokdami. Istoriniai įvykiai, mados, asmeninės dramos – visi laiko ženklai matomi susirinkusiųjų veiduose, tarpusavio santykiuose, aprangoje, kintančioje muzikoje.

Nemažai sumaišties ir diskusijų sulaukė režisierės Lilianos Cavani filmas „Naktinis portjė”.

Veiksmas rutuliojasi Vienoje 1957–aisiais. Viename višbutyje susitinka buvęs SS karininkas Maksas ir jo auka - koncentracijos stovyklos kalinė Liusi. Tarp jų 1942 m. užsimezgę keistos meilės ryšiai ir vėl atsinaujina, susitikus po ilgo laiko.

Skandalinga tema atskleidžiama ir Giuliano Montaldo filme „Akiniai auksiniais rėmeliais“.

Istorija nukelia į Musolinio klestėjimo laikus. Filmo herojus homoseksualus daktaras, kuris savo orientaciją dėl visuomenės nepakantumo, privalo slėpti.

Moralumu susirūpinę ir kai kurie režisieriaus Giuseppes Tornatore filmo „Naujasis „Paradiso“ kino teatras“ herojai. Nedidelio miestelio gyventojams kinas buvo vienintelė paprasto žmogaus pramoga. Tačiau „nuodėmingus filmus“ kruopščiai cenzūruodavo miestelio kunigas.

Nieko nevaržomi, gyvenimu besimėgaujantys Bernardo Bertolucci filmo „Pavogtas grožis” herojai. Senoje provincijos sodyboje jie sukūrė savotišką intelektualų bendruomenę. Kažkiek apsnūdusį jų gyvenimą sudrumsčia iš Amerikos atvykusi devyniolikmetė gražuolė Liusi.

Rinktinė kompanija susirenka Federico Fellinio filme „Ir laivas plaukia”. Iš Neapolio išplaukia prabangus laivas, kuriame kartu keliauja aristokratai, politikai, dainininkai, orkestras. Jie – garsios operos dainininkės gerbėjai ir lydi jos palaikus į gimtąją salą.

Dešimtasis ciklo „Italų kino klasikai“ režisierius - Francesco Rosi. Bus parodytas pagal Gabrielio García Márquezo romaną sukurtas filmas „Paskelbtos mirties kronika“. Istorija nukelia į Lotynų Amerikos miestelį, kuriame kerštas už įžeistą garbę ir orumą gali baigtis mirtimi.

Šis ciklas suteiks galimybę ne tik susipažinti su vienais geriausių italų kino režisierių, bet įsitikinti, kad Italija visais laikais buvo kino šalis. Ir nesvarbu, ar jis buvo kuriamas pavilijonuose, ar po atviru dangumi.


"Skalvijos" informacija

  
Uždaryti
Jūs esate -  balsuotojas
Jūs įvertinote -  balais
Uždaryti
Uždaryti
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10

Naujienos aprašymas aplankytas kartų: 4932
1998-2020 e-Space™, kontaktams: info@cinema.lt  www.cinema.lt   maistasinamus.lt